BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 19, 2011

Kenangan 2009

Da lama tak up date blog, bukan lame... bukak jerr terus close.. ape ntah.. but for sure lame giler tak active bende-bende macam nih... ramai kengkawan yang ade blog sendiri... aku? hmm... harap jerr ade lappy... tapi lappy dok passing2 kat orang lain... tuan punyer lappy??? tgk jerr lappy kene pass... nk up-date FB pun kene update kat opis... (ape daaa)

Antara Tahun yang paling banyak kenangan

1) 2009 - Kawen
2) 2010 - Deliver Ariana to the world

2009

Dengan keadaan finacial yang kurang stabil, aku tekat untuk teruskan jugak event kawen aku, yerr la kalo tak sekarang... bila lagi kan... aku byk berserah pada tuhan ape akan berlaku pada hari event tu... kawan2... yang rapat jerr tau betapa susahnya aku waktu tu, tapi niat aku baik... nak dirikan masjid... semua punca aku cari, segala bende aku buat, Direct Selling laa, Investment la, Saving plan la..... cume yang haram jerr aku tak buat... segalanya sbb nk dirikan masjid.

Dan lastly ... Alhamdulillah... segalanya berjalan lancar... Tak pulak aku dengar cerita dari "Mulut2 busuk" orang pasal event aku... - yerr la selalunya akan terdengar cerita-cerita sumbang, sampai menangis kan... Alhamdulillah... aku TAK menangis...

Sebulan berlalu... dua bulan berlalu... bulan ketiga aku khabarkan berita gembira buat keluarga... Aku "pregnant"... masa tuh aku tak berapa percaye aku pregnant... first person yang tau aku pregnant... kak ngah, kebetulan kak ngah tido umah masa tu... early morning sebelum aku ke tempat kerja, aku kejut kak ngah, tunjukkan dia "pregnancy test pen"... terkulat-kulat kak ngah tengok...

"Test pen ni salah kot... hmm... petang ti aku teman nko jumpe doktor yerr" - kak ngah sambung balik tidur..

Masa kat opis rutin aku cam biasa... berjalan sana... berjalan sini... as usual, petang tu, kak ngah jemput aku ngan Napi, Diorang bawak aku gi klinik..

"Doktor, saya nk check pregnancy test boley"
"Boleh... boleh... Sila ambil bekas kecil dari nurse and "Pee in it" yerr, then sila tunggu di luar"

15 minit berlalu...

"Puan Azliza, Doktor panggil"
"Tahniah... awak sah mengandung"

Kak ngah tersenyum lebar... "Yess...Yess.." katenyer... ehh sape lak pregnant nih...

"Lagi dua bulan, puan dtg balik, saya akan buat scan check dengan puan yerr, ubat boleh ambil di kaunter"

hmm... muke aku time nih... boleh tanya kak ngah... cam ner rupenyerr... keluar dari konti doktor... kak ngah terloncat-loncat... Napi heran... tersengih2...

"Apsal?" Napi tanya
"Dena pregnant la ngok"
"Yang u terloncat-loncat ni kenapa... Dena relex jerr"
"Excited... hehehehehe"
"Jom... pi Pak Li..., Pi, sms Shah... suh dia dtg sini.. nanti balik aku balik ngan dia.."
"Haa..."

Sampai kat Pakli, kitorang order makan malam... 20 minit Shah sampai...

"Hehehehe... papa...papa..." Napi mengajuk... aku tersenyum... kak ngah lak tersengih...
"Ni apehal papa... papa nih... sejak bila nko tuka Bin ngan aku nih.."
"Eleh... gurau pun tak boleh"

Aku keluarkan test pen yang aku dapat dari klinik tadi... aku tunjukkan kat shah...

"Ni ape bende pulak nih... line - line nih"
"Hmm... lagi 8 bulan awak jadi papa laa... tu pasal Napi ajuk awak... Papa...Papa.."
"Yerr kerr?? " shah tersenyum kambing + muke blur...

Balik tu kat rumah dia masih tanya soalan yang same... "betul ker aku pregnant..." aku malas nk layan... tido aje laaa......

**Mesti semua tanya nape aku tak gi klinik ngan Shah kan... jawapannyer.... Shah kerja - very plain answer... satisfied or not... its up to you**

0 comments: